1. به همسرتان توجه بی‌نظیر خود را معطوف کنید

براچا گوتز، نویسنده کتاب «جستجوی خدا در زباله‌ها» پیشنهاد می‌کند: «وقتی همسرتان با شما ارتباط برقرار می‌کند، فوراً انجام چند کار را متوقف کنید». "همسر شما فوراً احساس ارزشمندی می کند و بقیه زندگی زناشویی شما می تواند مانند اولین قرار هیجان انگیز شما باشد."بیوگرافی

2. از رویاهای همسرتان حمایت کنید.

آیا همسرتان آرزوی گرفتن مدرک فوق لیسانس خود را دارد؟ آیا آنها امیدوارند روزی گواهینامه خلبانی خود را بگیرند؟ هدف آنها هر چه که باشد، وظیفه شما به عنوان یک همسر دوست داشتنی این است که از آنها حمایت کنید تا برای رسیدن به آن تلاش می کنند. به همین ترتیب، شما باید با صراحت و صادقانه در مورد چشم انداز خود برای آینده صحبت کنید، تا شریک زندگی تان بتواند از هر طریقی از شما حمایت کند.

3.در صورت نیاز از پشتیبانی درخواست کنید.

بی انصافی است که فرض کنیم همسرتان ذهن خوان است و همیشه می داند که چه زمانی به حمایت عاطفی نیاز دارید. با گفتن به همسرتان که به کمک نیاز دارید، نیازهای خود را مشخص کرده و توپ را در زمین او قرار می دهید. تحقیقات دانشگاه آیووا که در سال 2008 منتشر شد حتی نشان داد که وقتی همسران در مورد نیازهای خود باز و صادق بودند، در ازدواجشان شادتر بودند.آموزشگاه آرایشگری زنانه

4. و به همسرتان نصیحت ناخواسته نکنید.

بله، چیزی به نام حمایت بیش از حد وجود دارد. در همان مطالعه دانشگاه آیووا، محققان دریافتند که حمایت اطلاعاتی بیش از حد - معمولاً به شکل مشاوره ناخواسته - می تواند به ازدواج آسیب برساند.

5. همدل باشید.

لیزا ماری بابی، مشاور ازدواج، LMFT، BCC، در وب سایت خود می نویسد: «همدلی سس مخفی است، عنصر کلیدی برای یک ازدواج واقعاً شاد». وقتی زوج‌ها با یکدیگر همدلی می‌کنند، می‌فهمند چرا همه چیزهای دیگر مهم هستند و برای انجام کارهایی که به رابطه‌شان کمک می‌کند برای هر دوی آنها احساس بهتری داشته باشد، انگیزه دارند.»