1. فهرستی از کارهای روزانه بنویسید که قابل دستیابی باشد و به آن پایبند باشید.

در مورد آنچه می توانید در یک روز کامل کنید واقع بین باشید.معنی اصطلاحات فنی به سادگی

اگر به طور مداوم فهرست کارها را می نویسید و آنها را کامل نمی کنید، این باعث ایجاد استرس غیر ضروری برای شما می شود. همچنین بهره وری شما را کاهش می دهد.

در عوض، به این فکر کنید که هر کاری که به لیست روزانه خود اضافه می کنید چقدر طول می کشد. همچنین، بدانید که 100٪ اشکالی ندارد که در یک روز فقط 3 مورد را به لیست خود اضافه کنید – نیازی به زیاده روی در آن نیست.

به این قسمت پادکست گوش دهید (یا پست وبلاگ را بخوانید) از دوست من (و کارشناس بهره وری) پائولا در مورد بهترین راه برای نوشتن لیست کارهایی که باید انجام دهید.

2. شلوغ.

می توانید عادت بی نظمی روزانه را به عنوان بخشی از یک چالش 30 روزه شروع کنید.

هر روز یک منطقه (کوچک) را انتخاب کنید و به آن برسید! چند نمونه:

  • · کابینت آشپزخانه
  • · کشوی اداری
  • · جعبه ذخیره سازی
  • · اسناد خانگی (قبض، اسناد)

3.سوله باغ

همه اینها جمع می شوند و در پایان 30 روز، متوجه خواهید شد که بیشتر خانه خود را مرتب کرده اید.

هنگامی که تمام قسمت های اصلی خانه خود را شلوغ کردید، نگهداری از آن به صورت روزانه آسان تر خواهد بود.

4. برای هر چیزی مکانی ایجاد کنید.

اگر موردی خانه ندارد، آن را ایجاد کنید. می توانید این عادت را با چالش بی نظمی فوق ترکیب کنید.

5. ​​وقتی اتاقی را ترک می کنید، آن را بردارید!

مطمئن شوید که فرزندان و خانواده خود را نیز با این کار همراهی کنید.

از روی مبل بلند شدن؟ فنجان قهوه خود را با خود ببرید.فیلم وسریال

از رختشویی خارج می شوید؟ آن لباس‌ها را به خانه‌شان بیاورید (و البته از خانواده‌تان بخواهید لباس‌هایشان را کنار بگذارند).